Kjøpsvilkår
1. Kjøp
2. Pris og betaling
3. Levering
4. Garanti
5. Angrerett
6. Reklamasjon
7. Hjelp ved angrerett, garantier eller reklamasjon
8. Konfidensialitet og sikkerhet, Personlige opplysninger
9. Øvrig
10. Kontakt

1. Kjøp
Varer som selges av oss er godkjent for bruk i Norge og FDV dokumentasjon tilbys for alle varer. Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp først når Moer Gruppen AS har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av Moer Gruppen AS database uten manuelt tilsyn. Ved feil eller mangler i bl.a. prisopplysning, leveringstid etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Om du ikke er fornøyd med Moer Gruppen AS korrigeringer eller synes at produktinformasjonen er feilaktig kan du selvsagt velge å kansellere din ordre.
Moer Gruppen AS inngår avtale med myndige personer, alternativt umyndige med verge, samt juridisk person. Er du under myndighetsalder, må en foresatt handle for deg. Når du bestiller produkter eller tjenester solgt gjennom Moer Gruppen AS godkjenner du automatisk våre kjøpsbetingelser. Alle produkter solgt gjennom moer.no A/S forblir Moer Gruppen AS eiendom til de blir betalt.

Ved bestilling kan avtaler kun inngås på norsk. Avtalen arkiveres hos Moer Gruppen AS.
Hvis det er bestilt produkter som krever montering/tjenester levert av Moer A/S, anses
dette som om kjøper har bedt om oppstart av tjenestelevering i henhold til angrerettloven § 12 eller § 19.
For alt utstyr som er inklusive montering eller bestilles med montering er inntil 10m ledning inkludert. Alt materiell utenom belysning er inkludert montering, ønskes slikt utstyr montert må dette hakes av ved bestilling av produktene.
For varmepumper er standard montering med 4m rør mellom innedel og utedel inkludert, samt standard vegg brakket på betong utvendig for utedel inkludert. Hulltaking for rørføring mellom innedel og utedel i betong kommer i tillegg. Strømframlegg er ikke inkludert og må bestilles (hakes av) som tillegg om dette skal utføres av oss.

2. Pris og betaling
2.1 Pris
Priser angis inklusive mva Ved bekreftet bestilling kan prisene kun endres av omstendigheter som Moer Gruppen AS ikke råder over, f.eks. vesentlig endring av råvarepriser, valutaendringer eller endring av mva.satsen. Fraktkostnad kommer i tillegg. Varer sendes ut fra vår bedriftsadresse Bomvegen 9, 7725 Steinkjer eller fra våre leverandører.
Alle priser på www.moer.no gjelder kun ved kjøp i nettbutikken.

2.2 Tilbakebetaling
Eventuelle tilbakebetalinger skjer i første rekke direkte til det kortet du betalte med. Hvis du ikke betalte med kort betaler vi tilbake til din bankkonto, personkonto eller bankgiro konto. Tilbakebetalingen skjer senest 14.dager etter at vi mottar skriftlig melding om retur og denne er godkjent, forutsetter at produktet er mottatt i retur i samsvar med angrerettloven.

2.3 Betalingsmåte
Følgende betalingsalternativer tilbys:

Faktura
Faktura vil bli utsendt med forfall 14.dager etter mottatt vare, vi gjør oppmerksomme på at kredittsjekk kan bli utført.

3. Levering
3.1 Leveringstid
Leveringstid for produkter uten montering: 7 – 10.virkedager
Leveringstid for produkter med montering: 5 – 15.virkedager, produkter medtas når montering utføres og sendes ikke til kunde på forhånd.

Når en eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager, prøver vi så raskt som mulig, via e-post, å gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres. Meldinger om evt. avvikelser fra den normale leveringstiden eller informasjonen på Internett får du i samband med ordrebekreftelsen. Du har da naturligvis rett til å heve avtalen eller eventuelt endre din bestilling. Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser. Du betaler ingen ekstra fraktkostnad for dette.

Endring til en annen leveringsadresse etter at varen er sendt fra oss, koster kr 200,-

3.2 Leveringsmåte
Vi operer med fast fraktkostnad på alle ordrer på kr 139,- pr. ordre.
Alle pakker blir sendt med posten som servicepakke så fremt pakken størrelse gjør det mulig. Ved større forsendelser benyttes Bring eller Schenker.

3.3 Leveranseforsinkelse
Hvis det oppstår forsinkelse med leveransen får du beskjed via e-post. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved en forsinkelse. Vi vil gjøre alt som står i vår makt for å fullføre din bestilling. Det kan imidlertid oppstå situasjoner som gjør det umulig for oss å fullføre en bestilling, f.eks. om vår leverandør ikke kan levere etter avtale. Moer Gruppen AS fraskriver seg ethvert erstatningsansvar ved leveranseforsinkelser.

3.4 Erstatningsvare
Om noen av varene du har bestilt ikke finnes på lager, sender vi i noen tilfeller en likeverdig erstatningsvare. Du har da full returrett, og får pengene tilbake for både vare og frakt om du ikke er fornøyd. Last ned returseddel fra våre sider, eller ta kontakt på e-post: firmapost@moer.no eller telefon: 741 67 800.

3.5 Transportrisikoen
Vi står for transportrisikoen, det vil si risikoen for at varen skades eller kommer på avveie under transporten fra vårt lager til deg. Alle varer besiktiges før de sendes til deg.

3.6 Ordrer som ikke hentes
Om du ikke henter din ordre hos Posten må vi debitere deg kr. 345,- for våre kostnader.

4. Garanti
4.1 Garantiens lengde
Vi gir deg 2-5 års garanti på de fleste produktene i vårt sortiment. I de tilfellene der leverandøren gir en bedre garanti, får du selvfølgelig den utvidete garantitiden. (F.eks. belysning fra Straale som gir 10.års garanti)

4.2 Garantiens omfang
Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som fremkommer under garantiperioden. Når det gjelder f. eks. håndteringsfeil eller feilinnstilte produkter faktureres du for undersøkelseskostnadene våre. Dette gjelder også de tilfeller da de/vi ikke kan finne noen feil på produktet, eller om du selv har forårsaket skaden. Produktgarantien gjelder ikke de feil som oppstår ved, eller etter at du selv har endret på produktets funksjon eller utseende, f.eks. ombygging, oppgradering eller annen konfigurering av produktet uten å ha fått en skriftlig godkjennelse fra Moer Gruppen AS.

4.3 Undersøkelse
Før en garantireparasjon eller garantibytte kan godkjennes trenger vi å undersøke ditt produkt. Hvis det etter undersøkelse konstateres at det dreier seg om en selvforskyldt feil (inkludert feilinnstilt vare, feil oppstått på grunn av uaktsomhet eller lignende) har Moer Gruppen AS rett til å fakturere kostnad for undersøkelse.

4.4 Utnyttelse av garantien
Ordrebekreftelsen gjelder som garanti bevis.

5. Angrerett
5.1 Allment
I følge Angrerettloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Angrefristskjema og informasjon om angrerettloven vedlegges ordrebekreftelsen ved bestilling. Vi henviser til www.lovdata.no og Angrerettloven. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27

Eventuelt verditap som oppstår ved bruk av produktet ut over avdekking av varens art, egenskaper og funksjon må du som kunde dekke. Dersom du ønsker å returnere produkt må dette meldes til Moer Gruppen AS senest 14 dager etter at du har mottatt produktet.

Om du velger å benytte deg av din angrerett, ber vi deg tenke på at produktet skal være i vesentlig uforandret stand, dvs. ikke ødelagt eller skadet, se: §25 angrerettloven.  Tenk på at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned produktet, og bruk helst original produktkartong/produktemballasje og medfølgende innpakkingsemballasje, samt evt. ytterkartong eller minst likeverdig fraktemballasje som varen ankom med. Et tips er derfor å ta vare på all original emballasje samt kartonger til du er sikker på om du ønsker å beholde varen. Varen skal returneres i komplett stand, det innebærer at alt tilbehør som f.eks. fjernkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. skal inngå i returen.

Moer Gruppen AS forbeholder seg retten til å debitere en selvkostnadspris for manglende deler ved en ikke-komplett retur til oss. Moer Gruppen AS tar ikke imot pakker som sendes i postoppkrav.
Kunde må selv dekke retur kostnader ved bruk av angreretten.

Slik returnerer du en vare

Skriv ut og fyll ut angrefristskjema eller returskjema som du finner på vår webside www.moer.no eller som ble sendt til deg sammen med varen (e). Ved å gjøre dette hjelper du oss, slik at vi kan gi deg en bedre og raskere service.

Om din returpakke ligger innenfor grensen for” Servicepakke” kan du poste den via ditt postkontor eller Post i Butikk.

Om pakken du skal returnere ligger utenfor grensen for ”Servicepakke” skal du kontakte oss på tlf. 741 67 800. Dette for å bestille en opphenting av pakken hjemme hos deg. Betaling for returfrakt justerer vi i forbindelse med tilbakebetalingen fra oss.

Kjøperen har risikoen for pakken til den er levert hos selger. Vi anbefaler å sende returen som en sporbar pakke eller som rekommandert post. For at vi lettere skal kunne finne din retur er det bra om du melder inn med et sporingsnummer fra posten. Husk å ta godt vare på kvitteringen.

Som bedriftskunde har du 10 dagers åpent kjøp og emballasjen må være uåpnet.

6. Reklamasjon
Hvis det oppdages feil eller mangel må kunden, innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget feilen/mangelen, gi selgeren melding om at han eller hun vil reklamere på dette. Reklamasjon må senest skje to år etter at produktet er kjøpt. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

7. Hjelp ved angrerett, garantier eller reklamasjon
Ved garantisaker (punkt 4), angrerett (punkt5) samt reklamasjon (punkt 6) trenger vi din hjelp for å se til at produktet kommer til rett sted. Ved garantisaker kommer vi enten å henvise deg til et verksted gjennom å bestille en fraktseddel, eller gi deg kontaktinformasjon slik at du selv kan kontakte dem. Ønsker du å benytte deg av angrefristen må du selv stå for transporten tilbake til oss. Kontakt oss før du returnerer en vare.

8. Konfidensialitet og sikkerhet, Personlige opplysninger
Når du legger inn din bestilling hos oss oppgir du personlige opplysninger som ditt navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker dine personlige opplysninger i vår virksomhet for å kunne fullføre vår handel med deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via telefon og e-post for å kunne gi deg den servicen du forventer av oss.

Moer Gruppen AS deler aldri dine personlige opplysninger med en tredje part. Om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev kan vi sende informasjon og produkttips til deg via e-post. Dette kan enkelt avbestilles via aktuelt nyhetsbrev eller via kontakt med vår kundeservice. I følge Loven om Personopplysning har du rett til å få tilgang til informasjonen vi har registrert om deg. Om disse er feilaktige, ufullstendige eller irrelevante, kan du kreve at informasjonen slettes ved å kontakte vår oss.

Cookies – En cookie er en tekstfil som sendes fra en webside, f. eks www.moer.no til din datamaskin, og lagres enten i maskinens minne (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbaserte cookies). Vi benytter oss av begge disse cookie typene. Tekstbaserte cookies brukes for å lagre innloggingsinformasjon samt din handlevogn når du surfer på våre sider. De sistnevnte slettes fra minnet så fort du lukker nettleseren din. Om nettleseren din er innstilt på å ikke akseptere cookies, har du ikke mulighet til å bestille varer via internett. Du kan enkelt endre denne innstillingen i nettleseren. Du kan også bestille via telefon mot postoppkrav.

9. Øvrig
Klager eller ros vedrørende Moer Gruppen AS tjenester eller produkter kan meddeles oss på telefon 33 35 90 90 eller e-post post@moer.no Om du fortsatt ikke er fornøyd kan du kontakte ditt lokale forbrukerombud.

10. Kontakt
Moer Gruppen AS
Stensarmen 3C
3112 Tønsberg
Norge

Ved spørsmål kontakt oss på telefon 33 35 90 90 eller e-post post@moer.no